Weekoverzicht #52: ik ben terug van Praag

Hi, daar ben ik weer! Vorige week was ik er even een weekje niet, ik was namelijk op vakantie in Praag! Deze week ben ik weer terug met een nieuw verkort weekoverzicht! De afgelopen week was het bloedheet in Enschede, werkte ik veel en probeerde ik het gezonde leven weer een beetje op te pakken! Lees je mee?

Zondag
Dit weekoverzicht begint deze week pas op zondag, omdat ik toen terug kwam van vakantie. Alweer vakantie? Ja, ik weet het, ik ben een heel verwend kind. Ik ben 5 dagen in Praag geweest, mocht je me volgen op Instagram dan heb je vast wat kliekjes voorbij zien komen! Dit is trouwens ook de reden dat er vorige week geen weekoverzicht online is gekomen, vakantie is vakantie he! We waren rond half 9 weer terug, en we gingen rond 12 uur weg uit Praag. Ik vind reizen echt nooit erg, we waren zo thuis! En dit heeft voor mij maar weer bewezen dat je ook geweldig mooi op vakantie kunt gaan zonder vliegtuig! Iets wat ik steeds minder probeer te doen in verband met de milieuschade. Praag was werkelijk prachtig, ik ga er een apart stuk over schrijven, so stay tuned!

Maandag
Toen ik gisteren terug kwam voelde ik me opeens erg slecht. Ik heb in Praag op weinig vitamines geleefd en dat voel ik nu denk ik. Tijd om de draad weer goed op te pakken. Een ontbijtje met veel fruit en havermout en hup op naar de sportschool. Ik heb ook lekker weer bij kunnen slapen dus dit gaat lekker. Ook iets wat de laatste dagen erg goed is gelukt, mediteren! Ik wil dat al zo lang onder de knie krijgen, of nou ja, het met regelmaat doen. En dat lukt de laatste dagen al veel beter, en ik merk dat ik het heel fijn vind! Dit is iets wat ik vast wil houden. Vandaag deed ik weer wat klusjes, én ging ik naar de kapper! Ik wilde al heel lang gaan, ik ben toe aan iets nieuws. Ik heb het nu heel kort geknipt, tot aan mijn schouders. Ik ben er heel blij mee, fijn voor in de zomer! Al het blonde haar is nu weg, ik heb nu gewoon mijn eigen haarkleur. Ik wil het in de toekomst wel weer een blond gaan verven, maar budget en de warme zomer laten dat nu even niet toe. Ik ben blij met hoe het nu is! Ik moest vandaag werken, maar toen ik er kwam bleek dat ze me eigenlijk niet echt nodig hadden. Ik ben dus lekker weer naar huis gegaan om even een avondje te relaxen. Thirteen Reasons Why is een nieuwe serie waar ik me nu aan waag, en ik vind hem heel goed! Zeker een aanrader.

Dinsdag
Vandaag kon ik wederom wat uren maken op werk. In deze week probeer ik veel te werken. Mijn vriend is op vakantie, ik kan niet meer gratis reizen en ik ben net op vakantie geweest met vrienden. Het is wel even goed om wat centjes te verdienen. Dus vandaag werkte ik van 12 tot 5. Voor dat ik ging werken ging ik nog weer even naar de sportschool, ’s morgens sporten werkt voor mij beter. En ik heb in een boek gelezen dat je ’s ochtends meer discipline hebt en je dan dus beter kunt gaan sporten, ’s avonds ga je er met meer tegenzin heen. Daarbij, als ik ’s ochtends sport voel ik me die dag lekker fit. Na werk deed ik nog even wat boodschapjes. Ik besloot naar de groenteboer Sus&So te gaan. Ik steun graag lokale ondernemers. Alleen, ik kon geen biologische groenten vinden dus ik twijfel weer. Ik haalde wat sperziebonen uit Nederland en ging door naar de Ekoplaza. Als avondeten at ik wat brood wat nog over was van onze vakantie. Op onze laatste dag gingen we ergens ontbijten en er waren wat broodjes over. Ik had mijn broodtrommel meegenomen en nam de broodjes dus mee naar huis. Geen verspilling, en je hebt er immers ook voor betaald. Goed, vandaag bakte ik ze in de oven met wat olie, lekker wat tomaatjes en basilicum erop en tadaaa, je hebt bruschetta! Ik had er ook een beetje Tempeh met Ketjap bij gemaakt, en dat was lekker! Ik had het gevonden bij de Albert Heijn en wilde het eens proberen. Dit lijkt me vooral lekker in wokgerechten trouwens, maar het zit in plastic dus ik weet nog niet of ik het nog eens zal kopen. ‘S avonds ging ik met een vriendinnetje nog even naar terras. Gezellig als vanouds!

Woensdag
Vandaag ging ik wederom werken, bij een ander filiaal. Het was een hele rustige dag. ‘S middags had iemand per ongeluk een alarmknop ingedrukt, dus moesten we na sluitingstijd heel lang wachten tot de boel was opgelost. Gelukkig was het allemaal vals alarm, dat is het goede nieuws natuurlijk. Het slechte nieuws is dat ik toen ik eindelijk vrij was in een stortbui terecht kwam en letterlijk zeiknat ben geregend. Het was net alsof ik in een zwembad was gesprongen, het regende zo hard dat ik deel voor me niet eens meer zag. Het was vast een grappig gezicht en op de fiets barstte ik in lachen uit. Wat een gekke boel is het hier in Enschede ook! Iedereen zat ook te klagen vandaag in de supermarkt hoe warm het buiten wel niet was. Ik vind dat we niet moeten klagen. We hebben hier genoeg water en airco, we are so lucky. Dit extreme weer komt door klimaatverandering, dat moet wel. En het gaat de komende jaren alleen maar erger worden. Misschien moet ik ook maar zo’n gekke prepper worden voor als de wereld in complete chaos is. Geintje natuurlijk. Maar ik maak me wel zorgen over de toekomst. Maar goed, daar heb je natuurlijk niets aan, dus mijn plan is vooral om te proberen er wat aan te doen. Dat gaat best goed geloof ik! Vandaag wilde ik nog gaan sporten, maar de dag is een beetje raar gelopen. Ik zeg, serieavondje en lekker niksen. Daháág!